Friday, January 16, 2015

Fresh from Bushes - Yang Segar dari Semak

Pernahkan anda mendengar tentang "trancam"? Baik, trancam bukan kata lain dari terancam. Tetapi trancam lebih pada kuliner. Sewaktu saya masih kecil, Ibu saya sering membuatkan saya trancam. Bahan-bahannya diambil dari semak-semak. Dan hari ini, saya menelusuri jejak trancam. Tetapi saya tidak mendapatkan terlalu banyak bahan untuk dijadikan trancam. 

Have you ever heard word "trancam"? In Indonesian language, the word of trancam has similarity spelling with "terancam". It is mean harmful. However, this is not about that danger but it is about food. When I was little, my Mom often made me this food. She took the ingredients from the bushes. And today, I went out and hunting this food. However, I didn't find as much as it was. 

Dalam perburuan makanan saya di semak-semak, saya berhasil mendapatkan dua jenis tanaman liar yang dapat dimakan. Diantaranya seperti di bawah ini;

In my hunting for bushes food, I just found these two wild plants, such as what is shown below:



Selanjutnya, sebuah daun yang bernama sembukan. Daun sembukan ini berbulu dan memiliki aroma menyengat hampir sama dengan aroma petai. Tanaman menjalar ini memiliki bunga yang cantik dan dulu saya sering memetiknya dan memakainya sebagai mahkota agar saya seperti peri bunga. Jadi, bunga dan daun ini memiliki kenangan tersendiri buat saya. 



Next, the there is a plant called as sembukan. The type of sembukan leaf is furry and smell like petai. This plant has a pretty flower. When I was a child, I liked to pick it and put it in my hair. I was using it as my crown as I thought that I was a flower fairy. So, the leaf and the flowers have special memories to me.

Oya, bulan ini, sembukan belum berbunga. Namun, saya akan kembali lagi untuk memeriksa dan mengambil gambarnya saat ia berbunga. Jadi, tetap baca The beauty bush of Kalisoka untuk menyaksikan keindahan alam yang paling dekat dengan lingkungan kita. 

Well, this month, the flower of sembukan hasn't blossoming yet. But I will be back to check and taking the picture of them. So, keep reading The beauty bush of Kalisoka to see the nature which is closer to our own environment. 




No comments:

Post a Comment