Wednesday, January 14, 2015

Flowers to Remember - Bunga untuk Diingat

Masih ingat beberapa bunga di bawah ini? Atau sebut saja kuncup bunga yang berwarna hijau ini.

Do you still remember the flowers below? Or called is as green bud.



Lihat, ia sudah mekar dan bahkan beberapa sudah menjadi buah. Indah sekali warna bunga ini merah menyala seperti api, jadi pantas saja kalau bunga ini disebut dengan Fire Lily (lili api) atau Gloriosa. Bunga ini memang sangat cantik dengan "nyala apinya", namun jangan macam-macam dengan buahnya ya, karena buah itu beracun.



Look! It is blossoming! The green bud has blossom and create "fire" and also, some of the fire had turn into fruit. You can see how amazing the color of the flower, so, no wonder that people called is as Fire Lily or Gloriosa. But one thing that you should remember, it is that the fruit is poisonous. 



Kemudian lihat yang berikut ini. Bunga berwarna orange ini saya pikir satu-satunya spesies dari jenis ini, tetapi setelah saya masuk jauh ke dalam semak, saya menemukan saudaranya yang berwarna pink. 



Next, take a look to this orange flower. I thought that this flowers is the only species from the family. But as I walked deeply into the bushes, I found the twins which has pink color. 



You can see the color from closer like what it shown below;



Bagi sebagian orang, rumput dan tanaman semak adalah tanaman yang tidak berguna yang akan dibakar atau dijadikan makanan ternak. Namun, bagi saya, rumput memiliki keindahannya serta rumput berguna bagi binatang ternak. Jadi, tidak ada yang sia-sia di dunia ini. 



For many people, grasses and bushes is useless plants which will ending on fire or eaten by the cattle. But for me, the grasses and bushes are wonderful and useful for the cattle. So, nothing is useless in the world.


Temukan keindahan lainnya di The beauty bush of Kalisoka.

Find another beauty on The beauty bush of Kalisoka.


No comments:

Post a Comment